TV Novi Bečej

TV Novi Bečej

Društvo

Novi modeli nastave za učenike i nastavnike 21. veka

Danilo Gurjanov | 19. maj. 2021. | 11:16 | Društvo

Novi modeli nastave za učenike i nastavnike 21. veka

Centar za učenje i kulturu „Plenum“ iz Novog Bečeja od 2017. godine od kada postoji, iza sebe ima nekoliko veoma uspešnih publikacija i projekata, a kao jedan od glavnih ciljeva ima saradnju sa mladima i obrazovnim institucijama, edukaciju, bavljenje multikulturalnošću i tolerancijom, u skladu sa čim realizuje i svoje raznovrsne aktivnosti. Poslednja u nizu jeste projekat pod nazivom „Digitalna škola za sva nas“ za koji je sredstva nedavno odobrilo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, a koji u fokusu ima obrazovanje za održivi razvoj.

Šta zapravo znači obrazovanje za održivi razvoj i koji je njegov značaj, objasnila nam je Anita Bojić Perkin, takođe, članica „Plenuma“: „Vrlo često se održivi razvoj poistovećuje sa ekologijom, međutim, trebalo bi održivi razvoj posmatrati u mnogo širem aspektu. Obrazovanje za održivi razvoj zparavo ima za cilj obezbediti potrebe sadašnjim generacijama, ali tako da ne ugrožavamo budućnost budućim naraštajima. Dakle, smisao obrazovanja za održivi razvoj jeste da se u isto vreme usklade potrebe sadašnjice, kako ekonomske, tako i socijalne i kulturne, a ne samo ekološke i na isti način da se one omoguće i budućim generacijama. Veoma je značajan za nas bio dokument „Agenda 2030“ čija je potpisnica i Republika Srbija, gde možemo videti svih sedamnaest ciljeva, a posebno cilj kojim se mi bavimo jeste obrazovanje i to obezbediti i omogućiti kvalitetno inkluzivno obrazovanje za sve i promovisati celoživotno učenje.“

Članice Centra „Plenum“ nastoje da svojim učenicima, ali i kolegama, predstave i savremene modele nastave među kojima je i zanimljiv koncept obrnute učionice koji nam je bliže pojasnila Gordana Svilengaćin: „Obrnuta učionica je jedan novi, savremeni model i nama se učinio interesantnim i mi smo zbog toga želele da mu posvetimo više pažnje. Ja bih samo spomenula jedno poređenje, pre nego što objasnim obrnutu učionicu. Ovo porođenje se našlo u našoj publikaciji „Škola za sve nas“ gde se tradicionalna nastava poredi sa starim crno-belim televizorom. Kao što taj stari crno-beli televizor više ne zadovoljava naše potrebe iako može biti funkcionalan, tako i tradicionalna nastava više nije dovoljna, ni za učenika, ni za nastavnika, a ni sa roditelje 21. veka. Dakle, ako već treba da se pomerimo, da osavremenimo tradicionalnu nastavu, jedan od načina da to uradimo jeste da primenimo model obrnute ili izokrenute učionice. Kako i sam naziv kaže, tu se uloge obrću. Nastavnik više neće biti samo pripovedač, on postaje tumač, a sa druge strane, učenik više nije pasivan posmatrač, nego postaje aktivan učesnik.“

Više na ovu temu saznajte u video prilogu!

Aktivnosti projekta „Digitalna škola za sve nas“ mogu se pratiti putem sajta www.digitalnaskola.net , ali i preko profila na Fejsbuku i Instagramu koji nose naziv „Škola za sve nas“.

Ostale vesti iz ove kategorije