TV Novi Bečej

TV Novi Bečej

Privreda

Značaj planiranja nastupa na tržištu

Redakcija TV Novi Bečej | 21. februar. 2019. | 11:24 | Privreda

Značaj planiranja nastupa na tržištu

Strateško planiranje tržišnog nastupa od ogromne je važnosti da bismo dobili uspešan proizvod. Ono, pre svega, podrazumeva organizovanje proizvodnje u smislu registracije preduzeća, ali i informisanje, odnosno osmišljavanje finansiranja proizvodnje. Upravo ovo se moglo čuti na trećoj po redu radionici suvenirske grupe u okviru projekta iz IPA programa koji lokalna samouprava sprovodi sa mađarskim gradom Šandorfalva. Cilj ove grupe je standardizacija suvenira koji bi mogli da se plasiraju na tržištu. Šta je još obuhvatila poslednja radionica u prvom ciklusu predavanja, objasnila nam je Nevena Ćurčić, profesorka na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu: „Bavili smo se onim što je delimično vezano za zaštitu patenata, odnosno za zaštitu bilo dizajna ili samog proizvoda, njegovog pakovanja i slično. Dotakli smo se ukratko još jednom promocije na internetu pošto je to jedan od ključnih elemenata trenutno za uspeh na tržištu, a na kraju smo se bavili jednim od strateških alata, a to je SVOT analiza u smislu kreiranja dobrih i slabih strana sopstvene proizvodnje ili sopstvenog proizvoda i jakih momenata, odnosno šansi i pretnji koje dolaze iz okruženja.“

Na kraju prvog ciklusa radionica, profesorka poručuje polaznicima da uspešnost kreiranja proizvoda zavisi isključivo od toga ko koliko planira ozbiljno time da se bavi: „Znači, zavisi da li planira da ostane samo na nivou proizvodnje kao hobi proizvođač ili planira da se ozbiljno upusti u proizvodnju i da mu to preraste u neku vrstu samozapošljavanja i malog biznisa. Dakle, od toga zavisi ceo pristup. Putevi su različiti, odnosno različit je trud i količina napora koji treba uložiti.“

Gost radionice bio je Aleksandar Ranković iz Keramike RAS iz Sremskih Karlovaca koji je predstavio svoj primer prakse i iskustveni put od hobija do razrađenog biznisa. O tome, Ranković kaže: „Put je dosta dugačak, nije nimalo jednostavan, ali kada postoji ljubav prema onome što radite, onda nema prepreka. Bukvalno svaka prepreka može da se prevaziđe. Ja se prevashodno bavim proizvodnjom suvenira od keramike, ali i drugih ukrasnih predmeta, radimo reklamnu keramiku za firme i slično. To traje već trideset i dve godine. Čitava porodica je sada u to uključena, jer jedan čovek to svakako sam ne može. Osim toga, za ovu vrstu posla, dakle, za bavljenje keramikom, potrebne su izvesne investicije koje nisu baš tako male. Tu mislim na peć, materijal i ostalo što je uglavnom iz uvoza. Sve ostalo je rad, trud, promišljanje, bavljenje marketingom i slično.“

Drugi ciklus od tri radionice suvenirske grupe planiran je za drugu polovinu marta ove godine.

Ostale vesti iz ove kategorije