TV Novi Bečej

TV Novi Bečej

Privreda

Udruživanje privrednika jedini put ka stranim tržištima

Redakcija TV Novi Bečej | 22. maj. 2018. | 17:32 | Privreda

Udruživanje privrednika jedini put ka stranim tržištima

Opština Ada je na molbu predstavnika lokalnih privrednika iz oblasti trikotaže organizovala radni sastanak sa predstavnicima Privredne komore Srbije i Regionalne privredne komore Subotice. Cilj ovog sastanka bio je da se zajedničkim snagama dođe do rešavanja bar nekog od problema sa kojima se susreću privrednici u ovoj oblasti, koji su među najbolje opremljenim u Srbiji. Problemi kao što su siva ekonomija, jeftina konkurencija sa istoka i nedostatak kvalitetne radne snage koja sve češće odlazi u zemlje Evropske unije, rešivi su samo ukoliko se privrednici udruže i zajednički nastupe na stranim tržištima.

„Opština svakako pruža podršku, znači, da bude veza između Privredne komore i privrednika, da pokušava zajedničkim snagama da reši probleme privrednika, neovisno od toga kojoj branši pripadaju i kojim poslom se bave, pošto, ukoliko svi ovi privrednici koji dobro rade svoj posao, dakle, zapošljavaju radnike iz naše opštine, ostvaruju ovde platu, ovde je troše, plaćaju porez ovoj opštini, svakom je u interesu da ima jednu zdravu privredu“, izjavio je Zoran Dragin, zamenik predsednika opštine Ada.

Direktor Regionalne privredne komore Subotice, Slobodan Vojinović, smatra da je sastanak bio više nego uspešan i nada se da će rezultovati osnivanjem sekcije za trikotažu pri Regionalnoj privrednoj komori Subotice, odnosno sektoru industrije: „Imaju kvalitet, snagu i mogućnost, samo treba da imaju slogu. To im savetujemo jer je tržište oporo, vrlo je jako i surovo. Dakle, oni se ne nose samo sa tržištem Srbije ili Evropske unije nego i sa jeftinim tržištima Azije, a imamo šansu da ih i pobedimo uključujući naša predstavništva i naše potencijale. Čekamo od njih pismo kad se dogovore i mi ćemo organizovati sekciju pri sektoru industije koja bi bavila tim problemom temljeno, sa ljudima koji bi bili nosioci tog posla koje oni sami izaberu.“

Prema rečima Nandora Adanka, vlasnika firme za trikotažu „Adanko d.o.o“ iz Ade ova grana industrije je u velikoj krizi, što je razlog zašto su se lokalni privrednici, svesni da se moraju udružiti da bi opstali, obratili za pomoć Privrednoj komori Srbije: „Za tri dana ćemo se ponovo sastati i tada ćemo postaviti kamen temeljac, da tako kažem, zajedničke organizacije. Da li će to biti zadruga ili sekcija, nije ni bitno, važno je da su to prvi koraci kako bismo videli kojim putem treba ići da bismo napredovali. U tom smislu, uveren sam da zajednički možemo mnogo više da postignemo nego ovako pojedinačno. Pre 5, 6 godina organizovao sam sličan skup. Tada je ova sala bila puna, a videlo se danas koliko je njih došlo. No, garanujem da ako ne napravimo zajedničku organizaciju i ako ne nastupimo zajednički na tržištima, onda će nas sledeće godine biti upola manje.“

Najintersantnija tržišta za proizvođače iz Ade jesu, pre svega, Nemačka, kao ogromno tržište, Francuska i zemlje Skandinavije, smatra Milorad Vasiljević, sekretar za tekstil, kožu i obuću Privredne komore Srbije: “Ono što je najvažnije i ono što sam danas čuo ovde to je da je njima potrebna pomoć u pronalaženju partnera u inostranstvu za plasiranje svojih proizvoda jer su u poslednje vreme ostali bez dugogodišnjih partnera. Privredna komora Srbije inače ima tu ulogu po novom zakonu da pomogne svim privrednicima, da im pronađe partnere u inostranstvu i da pronađe tržišta gde oni mogu da plasiraju svoje proizvode. Siguran sam da proizvodi iz Ade imaju prostora što se tiče kvaliteta, dizajna i svega ostalog, imajuću u vidu šta oni proizvode. Ono što je najvažnije jeste da se oni sami između sebe dogovore, naprave nekakvo udruženje ili sekciju, kako bi zajedno mogli da nastupe, jer pojedinačno su izuzetno mali da bi nastupili na bilo kom tržištu Evropske unije. Dakle, samo zajedno, prvo njihovo udruživanje i zajednički nastup, a onda nastupamo mi. U svakom slučaju, Privredna komora Srbije sa svojim predstavništvima koje imamo u čitavoj Evropi može da pomogne i da im pronađe partnere u inostranstvu, a oni se dalje dogovaraju oko komercijalnih usluga.“

Ada važi za pravu prestonicu trikotaže, a najpoznatija je svakako po proizvodnji džempera visokog kvaliteta koji su dugo godina unazad izvoženi na zahtevna tržišta, pre svega, Zapadne i Srednje Evrope.

Ostale vesti iz ove kategorije
Yunet Hosting
europetrol
matijevic
bomax
laguna
magnotron
univerexport
rest_index
terakeramika