TV Novi Bečej

TV Novi Bečej

Zdravstvo

Za sve generacije najzdraviji sport je plivanje

Redakcija TV Novi Bečej | 29. oktobar. 2019. | 11:50 | Zdravstvo

Za sve generacije najzdraviji sport je plivanje

Za pravilan rast i razvoj dece najbolji su bazični sportovi, poput atletike, gimnastike ili plivanja. Međutim, kada govorimo o starijim generacijama koje žele da učine nešto dobro za sebe i svoje zdravlje, plivanje je pravi izbor.

- Postoji nekoliko stvari koje su veoma bitne tokom plivanja, pre svega plovnost, odnosno odnos mišićne mase i masnog tkiva - kaže za diplomirani trener plivanja i nastavnik fizičkog vaspitanja Ivan Grujić, inače trener u Plivačkom klubu "Novi Sad".

- Što je telo plovnije, ono je više na površini i manji je otpor vode. Pored svega je najbitnije imati jaku volju i veliku želju da se istraje u treninzima, što nije teško ukoliko postoji ljubav prema tom sportu i jasno zacrtan cilj.

Kako kaže, naravno da se i stariji mogu uključiti u treninge plivanja, čak je i preporučljivo, s obzirom na to da je voda kao sredina takva da rasterećuje zglobove i kičmeni stub. Stoga ljudi koji imaju povrede nekog ekstremiteta, naročito nogu, mogu u svoje redovne navike uvrstiti i plivanje jer je to sport za oporavak.

- Telo je u vodi u bestežinskom stanju i kičmeni stub i zglobovi su apsolutno rasterećeni, dok je tokom plivanja celo aktivno - kaže trener Grujić.

- Stoga plivanje na zglobove deluje pozitivno jer se povećava njihova elastičnost i pokretljivost. Plivanje je simetričan sport, opterećuje sve mišićne grupe, a ne, kao kod nekih sportova, dominantnu stranu tela. Plivanje ima pozitivan uticaj i na disajni sistem jer nas voda sama tera da dišemo stalno određenim ritmom.

Po Ivanovim rečima, samim tim što produbljuje disanje, poboljšava se kapacitet pluća i obezbeđenost tkiva kiseonikom. Plivanjem se jača i kardiovaskularni sistem i reguliše krvni pritisak.

Plivanje je odličan sport za topljenje masnih naslaga. Može pomoći onima koji žele da se oslobode viška kilograma. Bitno je samo ne odustati brzo, već razmisliti o treninzima na malo duže staze.  Osim toga, plivanje pozitivno utiče i na mentalno blagostanje čoveka jer ima opuštajući efekat, smanjuje anksioznost i nivo stresa.

Ostale vesti iz ove kategorije