TV Novi Bečej

TV Novi Bečej

Društvo

Počele pripreme za maturski ispit

Redakcija TV Novi Bečej | 1. februar. 2018. | 15:46 | Društvo

Počele pripreme za maturski ispit

Zimski raspust je prošao, u školama se oseti radna atmosfera, a đaci i nastavnici vratili su se svojim uobičajenim obavezama. Ipak, za male maturante ovo polugodište nosi dodatnu odgovornost. Kao svaku generaciju osmih razreda i ovu čeka upis u srednju školu, a na ostvarenju tog cilja uveliko se radi, kaže Dražena Bogdanov, nastavnica srpskog jezika u Osnovnoj školi „Josif Marinković“: „Prireme su počele još u oktobru mesecu, svake druge nedelje pripremamo se po dva sata, ponavljamo gradivo, a intenzivnije pripreme će biti tek sada kada dobijemo zbirke, ja se nadam sledeće nedelje. Podelićemo učenike u dve grupe, obično tako radimo, jednu napredniju i jednu grupu sa malo slabijim učenicima, pa vežbamo po zbirci.“.

Za polaganje testa iz srpskog jezika radi se gradivo od 5. do 8. razreda podeljeno na više oblasti: razumevanje i čitanje tekstova, pravopis, jezik i književnost. Ove godine, način bodovanja je nešto drugačiji objasnila je Vesna Cucić, nastavnica matematike u ovoj školi: „U vezi polaganja nema promena, ali ima u vezi bodovanja. Sada se na osnovu uspeha dobija 60 bodova, a na osnovu završnog ispita 40. Polažu se tri testa: matematika, srpski i kombinovani test. Test iz matematike nosi 13 bodova, iz srpskog takođe 13, a kombinovani 14. To je, znači, neka promena. Prošle godine je bilo 70 bodova na osnovu uspeha, a 30 na osnovu testa, sada je test nekako bitniji nego uspeh. Mi iz matematike smo počeli novembra, imamo svake druge nedelje pripreme dva sata. Imamo sporiju grupu i jednu malo napredniju, bržu grupu. To zavisi od starta, kakve su ocene i ambcije učenika, ko hoće veći broj bodova, a ko manji. Za sada nemamo neki plan, radimo ponavljanje gradiva, znači od 5. do 8. ponavljamo sve, a kada nam stignu zbirke onda se fokusiramo na te zadatke.“.

Kako odabrati pravu budućnost velika je dilema kako za učenike, tako i za njihove roditelje, a između želja i mogućnosti najbolji rezultat daje rad i samo zalaganje učenika kaže Bogdanov: „Mi na času razgovaramo cele godine o prijemnom i o njihovim željama. Ambicije imaju, a želje su različite, od gimnazija, medicinskih, saobraćajna škola je dosta interesantna, ali ima i nekih koji nisu još uvek opredeljeni, još uvek se traže, ali sve to zavisi od toga kako će uraditi maturu,jer im od broja bodova zapravo zavisi koju će školu moći da upišu. Prezentovaće se škole, obično nam dolaze aprila-maja razne srednje škole iz Kikinde, Zrenjanina, Starog Bečeja kao i naša, pa onda oni tu vide, jer možda još nisu ni sigurni šta koja škola nudi.“.

Milivoj Cvejin, učenik 8. razreda, podelio je sa nama svoju ambiciju: „Na pripremama radimo zadatke, imamo dve grupe, lakša i teža, a ko u koju ide to nastavnici odrede. Ja želim da upišem elektrotehničku građevinsku školu u Zrenjaninu, smer arhitektonski tehničar.“.

Pored materijalnih mogućnosti roditelji igraju ključnu ulogu u pomaganju detetu pri odabiru željene škole. Važno je da imate pozitivan stav o njihovim idejama, razmatrajući pri tom njihove osobine, interesovanja i sklonosti, ali ako vaše dete još uvek ne zna šta će upisati nemojte očajavati, profesionalna odluka jedna je od najvažnijih koju mlad čovek treba da donese i ne treba joj pristupiti lako.
 

Ostale vesti iz ove kategorije
Yunet Hosting
europetrol
matijevic
bomax
laguna
magnotron
univerexport
rest_index
terakeramika